„SoMovED“ Social Education on the Move / Socijalno obrazovanje u pokretu

Dugogodišnji suradnici, UNIWERSYTET ZIELONOGORSKI iz Poljske, pozvali su udrugu IKS na partnerstvo u projektu koji sufinancira program Erasmus+, Ključna aktivnost 2, Suradnja za inovacije i razmjene dobre prakse, specifično područje KA203 – Strateška partnerstva u visokom obrazovanju.

Projekt je odobren za sufinanciranje u 9. mjesecu a trajat će ukupno 36 mjeseci do kraja 8. mjeseca 2023. godine. Ukupna vrijednost projekta je 403.001,00 EUR s 11 partnerskih organizacija, a budžet za aktivnosti i doprinos udruge IKS u projektu je 22.078,00 EUR. Tijekom dosadašnja 2 partnerska sastanka online, osim utvrđivanja zadataka i rokova, definirali smo metode rada i realizacije intelektualnih proizvoda i očekivanih rezultata u projektu. 

Što ovo znači za IKS i korisnike udruge IKS?

Udruga IKS surađuje dugi niz godina s brojnim fakultetima u Hrvatskoj i inozemstvu u obliku raznih modela suradnje, primarno kroz angažman studenata koji odrađuju praksu u našoj zajednici. U ovom procesu fakultetski mentori, zajedno s udrugom IKS, izrađuju programe učenja za studente kroz koje studenti praktikanti stječu zadane kompetencije u okviru njihovog studija kroz praktičan rad na terenu. Ovaj oblik rada priprema studente za društveni život i rad te doprinosi našoj zajednici u radu s korisnicima i poboljšanju kvalitete njihovog života.

Projekt „SoMovED“ ima za cilj razviti, implementirati i širiti inovacije u obliku MODELA MOBILNOG SOCIJALNOG OBRAZOVANJA (MmsED) u visokom obrazovanju. Njegov je atribut organiziranje nastavnog procesa u pokretu, izvan sveučilišnih zidova, uz sudjelovanje dionika izvan akademske zajednice (građana, predstavnika institucija i organizacija, aktivista, ljudi kojima prijeti marginalizacija).

Ovaj model kombinira tri važne značajke obrazovnog procesa: 1. POKRETNOST; 2. SUDJELOVANJE; 3. UKLJUČENOST.

Navedene značajke odnose se na sadržaj i oblik osmišljenih nastavnih alata i nastave. Na temelju testiranja, pretpostavljamo da organizacija didaktičke nastave u pokretu, aktivnim sudjelovanjem učenika i drugih ljudi, promiče bolju pripremu za društveni život, uključujući ulogu aktivnog građanina.

Također pretpostavljamo da će zahvaljujući uvođenju MODELA MOBILNOG SOCIJALNOG OBRAZOVANJA didaktička ponuda, u usporedbi s tradicionalnim modelom, biti više (1) TRENUTNA; (2) ADEKVATNA ZA POTREBE; (3) ATRAKTIVNA za polaznike nastave.

MODEL MOBILNOG SOCIJALNOG OBRAZOVANJA sastoji se od tri modula:

  1. ISTRAŽIVAČKE ŠETNJE; 2. STUDIJSKI POSJETI; 3. OBRAZOVNE IGRE U POKRETU.

TKO je uključen u projekt? Institucije i organizacije iz 9 zemalja (Hrvatska, Češka, Francuska, Italija, Poljska, Portugal, Rumunjska, Turska, Ujedinjeno Kraljevstvo) – 8 sveučilišta; – 2 nevladine organizacije; – 1 poduzeće

Voditelji projekta – UNIWERSYTET ZIELONOGORSKI Poland

Universidade da Madeira Portugal

NEWMAN UNIVERSITY United Kingdom

GAZIANTEP UNIVERSITESI Turkey

UDRUGA ZA PROMICANJE INFORMATIKE, KULTURE I SUŽIVOTA Croatia

UNIVERSITE DE BORDEAUX France

TEKIRDAG NAMIK KEMAL UNIVERSITESI Turkey

Asociatia de Initiativa Locala Roman 2002 Romania

Both Social B.V. Netherlands

UNIVERZITA KARLOVA Czech Republic

UNIVERSITA DEGLI STUDI DI MODENA E REGGIO EMILIA Italy

BROJ SUDIONIKA I OSOBA UKLJUČENIH U PROJEKT – ukupno oko 345 osoba

PROJEKT UKLJUČUJE SLJEDEĆE AKTIVNOSTI

  1. Provođenje istraživanja mobilnih metoda
  2. Razmjena dobrih praksi u području mobilnog socijalnog obrazovanja.
  3. Izvođenje pilotske nastave koju su ocjenjivali sudionici.
  4. Priprema videozapisa s nastavom (za izradu uobičajenog filma s nastavom).
  5. Izrada priručnika za studente
  6. Izrada vodiča za akademske nastavnike (nastavnički priručnik).
  7. Razvoj tečaja za osposobljavanje MOOC o obrazovanju u pokretu.
  8. Provođenje partnerskih sastanaka i širenje rezultata

POTENCIJALNE DUGOROČNE KORISTI

  1. RAZVIJENA JAKA MREŽA MEĐUNARODNE SURADNJE – zajedničko stvaranje novih projekata.
  2. UKLJUČIVANJE I KORIŠTENJE novog sadržaja KURIKULA odabranih akademskih predmeta – inovativni oblici i alati socijalnog i humanističkog obrazovanja.
  3. UKLJUČUJUĆI nove predmete vezane uz uporabu inovativnih oblika i alata socijalnog i humanističkog obrazovanja.
  4. KORIŠTENJE PUBLIKACIJA KOJE SU REZULTATI PROJEKTA U AKADEMSKOM OBRAZOVANJU (od strane studenata i nastavnika).
  5. UTJECAJ NA INSTITUCIJE PARTNERA prilagođavanjem i primjenom dobrih praksi u nastavi.

Ovom prilikom pozivamo predstavnike fakulteta i studente te druge zainteresirane građane koji žele ostvariti neki oblik suradnje u projektu da nam se jave na iks@udrugaiks.hr

Projekt sufinancira Europska unija kroz program Erasmus+

Ovaj članak odražava isključivo stajalište udruge IKS i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u članku nalaze.