”Financijska pismenost za male” – održana radionica u OŠ Dragutin Tadijanović

Prema istraživanjima, razina financijske pismenosti kod mladih u Hrvatskoj još uvijek nije na zadovoljavajućoj razini. Studija Hrvatske narodne banke iz 2019. godine pokazala je da je financijska pismenost kod građana Hrvatske ispod europskog prosjeka, dok su mladi i učenici često manje informirani o osnovnim financijskim konceptima. Mnoga djeca i adolescenti nemaju dovoljno prilika za učenje o osobnim financijama u formalnom obrazovnom sustavu, što znači da im nedostaje znanje o odgovornom upravljanju novcem, štednji, planiranju troškova i važnosti rada.

S obzirom na to da financijska pismenost postaje sve važnija u suvremenom svijetu, ovakve aktivnosti i edukativne radionice igraju ključnu ulogu u podizanju svijesti o odgovornom financijskom ponašanju. Upravo kroz neformalno obrazovanje, kao što je radionica „Budžetiranje za male“, učenici mogu razviti ključne vještine koje će im pomoći da donose informirane odluke u budućnosti.

Udruga za promicanje informatike, kulture i suživota (IKS) je 18. listopada 2024. godine organizirala interaktivnu radionicu „Budžetiranje za male“ za učenike 6.c razreda Osnovne škole Dragutin Tadijanović. Ova aktivnost održana je u sklopu programa „Europske snage solidarnosti“, a cilj joj je bio unaprijediti financijsku pismenost djece i mladih. Kroz zabavne igre i koristeći metode neformalnog obrazovanja, volonterka Udruge IKS – Andrea iz Španjolske koja je u Udruzi na kratkoročno volontiranju u sklopu pozicije ”Civic education & youth participation”, uz pomoć zaposlenika tj. mentora iz organizacije pripremila je zabavnu radionicu kojom je učenike upoznala s pojmovima i vještinama iz područja financijske pismenosti koje će im biti korisne u svakodnevnom životu.

Neformalno obrazovanje, koje koristi inovativne i interaktivne metode, nudi djeci i mladima priliku da na zabavan i pristupačan način uče o složenim temama. Financijska pismenost često može biti apstraktna i teška za razumijevanje, osobito za mlađe uzraste, ali korištenje igara, simulacija i timskih aktivnosti potiče djecu na aktivno sudjelovanje i lakše usvajanje znanja. U aktivnosti „Budžetiranje za male“ učenici su kroz igre učili o temama poput razlikovanja između potreba, želja i štednje, raspodjele budžeta, izvora prihoda te važnosti planiranja.

Kombinacija učenja kroz igru i diskusiju omogućuje djeci da ne samo razumiju pojmove kao što su novac, rad i štednja, već da ih primijene u svakodnevnim situacijama. Učenici su također podijelili svoja mišljenja i stavove o tome što znači biti financijski odgovoran, te su osvijestili koliko je važno razumijevanje vrijednosti novca i rada, što doprinosi njihovom općem razvoju i priprema ih za buduće izazove.

Suradnja u području formalnog i neformalnog obrazovanja ima brojne prednosti. Učenici dobivaju sveobuhvatniji pristup učenju – ne samo u smislu teorije, nego i u praktičnim situacijama. Škole kroz ovakvu suradnju mogu obogatiti svoj nastavni program i omogućiti učenicima sudjelovanje u dodatnim ili drugačijim. S druge strane, civilni sektor dobiva priliku direktno doprinijeti obrazovanju mladih i potaknuti ih na razmišljanje o temama koje su ključne za njihov osobni i profesionalni razvoj. 

Na radionici „Budžetiranje za male“ učenici su se kroz zabavne igre i diskusije bavili temama koje su ključne za razumijevanje financija. Kroz edukativne igre, volonterka Andrea potaknula je učenike da razmišljaju o tome odakle dolazi novac, kako ga pravilno rasporediti te koliko su važni štednja i odgovornost u trošenju. Grupa je pokazala iznimnu aktivnost, rado su dijelili svoja mišljenja i postavljali pitanja, a aktivnost je uključila i učenje španjolskog jezika, što je dodatno obogatilo iskustvo.

Učenici su kroz igru naučili o planiranju budžeta, upravljanju financijama i osvijestili koliko truda roditelji ulažu kako bi im osigurali sve potrebno. Ova radionica primjer je kako kroz neformalno obrazovanje, uz podršku volontera i škole, možemo značajno pridonijeti razvoju ključnih životnih vještina kod djece i mladih. Suradnja između obrazovnih institucija i civilnog sektora otvara brojne mogućnosti za obogaćivanje nastavnog procesa, a edukacija o financijskoj pismenosti kroz interaktivne igre omogućuje djeci da na praktičan način razviju vještine koje su im potrebne za odgovorno upravljanje vlastitim financijama u budućnosti.

Dojmove učenika i fotografije pogledajte niže u galeriji. 

 

 

Sadržaj članka isključiva je odgovornost Udruge IKS.

EN co fundedvertical RGB POS 285x300 - ''Financijska pismenost za male'' - održana radionica u OŠ Dragutin Tadijanović

esc logo en 2 300x78 - ''Financijska pismenost za male'' - održana radionica u OŠ Dragutin Tadijanović