Završeno natjecanje “Moja strašna priča s mobilnosti”

Tijekom zadnjeg tjedna listopada Udruga IKS organizirala je on line natjecanje “Moja strašna priča s mobilnosti”. Tijekom tjedan dana sudionici su imali priliku poslati svoje doživljaje s internacionalnih ili nacionalnih putovanja i ispričati nam svoje doživljaje.

U nastavku donosimo najbolje priče:

PUT NA MORE

“Kad sam trebala napuniti 19 godina, jako sam htjela svoj rođendan dočekati na moru. Bila sam već dugo nezaposlena i nezadovoljna ali jednako toliko i željna avanture pa sam skupila džeparac i napunila ruksak svime što jednoj djevojci treba : nešto odjeće, malo šminke, četkica za zube, češalj, kemijska, novčanik, nož i plastična lutka na napuhavanje te se slavodobitno zaputila u Istru. Do Rijeke sam došla autobusom dan prije svog rođendana. Kontaktirala sam poznanika, kupili smo vino, kotrljali se niz riječka brda u ugodnom društvu napuhane lutke i željno iščekivali moj rođendan. Kada sam se probudila idućeg jutra, osjećala sam jednako mlado i blesavo kao i dan ranije. Odlučila sam produžiti svoj boravak na moru i stopirati do Pule. Prvi prijevoznik bio je dečko koji me povezao do velikog raskrižja i direktne prometnice za Pulu. Drugi prijevoznik bio je čovjek sa manje zubi nego mojih misli da se bacim iz tog auta. On me ujedno i poželio počastiti kavom i upoznati sa svojim prijateljima na nekoj vanprometnoj benzinskoj na kojoj se realno ne želiš naći kada padne mrak. Treći prijevoznik pokupio me dok sam ubrzano odmicala od te iste benzinske razmišljajući kako do Pule ako treba mogu i pješke. Taj me prijevoznik odmah odbacio i do autobusnog kolodvora kako bih mogla kupiti kartu za povratak kući idućih dana. I dok sam na šalteru vadila stvarčicu po stvarčicu iz svog prenatrpanog ruksaka, djelatnica je sa nevjericom gledala u napuhanu lutku koja gologuza sjedi na njenom šalteru. Na kraju sam izdahnula i rekla : Okej, izgubila sam novčanik. Lutka i ja oslobodile smo mjesto bijesnim putnicima iza nas, sjele na klupu, poslušale pjesmu Josipe Lisac na kolodvorskom razglasu i više nijednoj nije bilo zabavno. Idući dan malo bolje improviziranim prijevozom (blablacar) zaputila sam se u Zagreb. Putem su me nazvale tete i iz referade i iz banke da je moj novčanik pronađen i činilo se da se netko zaista trudi vratiti ga. Kontaktirala sam gospodina koji se jako razveselio kada sam se javila. Dogovorili smo se da ću pričekati novčanik na autobusnom kolodvoru. U znak zahvalnosti, zamolila sam ga da si uzme novce koji su ostali jer sam ja konačno blizu kuće. Idući dan pokupila sam paketić koji mi je uručio vozač autobusa. Kada sam ga otvorila, u kutijici ne samo da je stajao moj novčanik, već mi je gospodin stavio još sto kuna za rođendan.

Nakon tog sam odrasla i više ne stopiram po bijelom svijetu. Ali apsolutno vjerujem da sam kroz život susrela puno više dobrih nego loših ljudi.

A gologuza lutka se ispuhala.”

A. R.

VIENNA UBER

“I spent a week in Vienna in the beginning of the year, my friends and I went there for work and since it was winter time we often used Uber when returning home. Everything was okay until one night my friend requested Uber and a person that had to pick us up had a 3 stars rating. I said immediately that we should cancel but my friends called me paranoid. First of all, a photo of the guy did not match the person in the car, he smelled really bad and acted strange. The guy was driving in the middle of the winter in a sleeveless top and very loud music was playing. He did not speak English at all and I believe he did not speak German either. He made so many traffic violations, went through a red light, went in the wrong direction even though his navigation was on, used the wrong lanes etc. We yelled NO so many times when he did those traffic violations. I thought this is it, we are going to be hit by a car in a 3 min drive. Luckily my friend that was sitting in the front showed him with her hands where to go and soon as we exited roads with a lot of traffic we stopped him and went outside. I do not want to think what would happen if one of us was alone. I am never going in a car with a 3 star Uber driver with a fake name again.”

A. G.

VOLONTIRANJE U IRSKOJ

Kada sam bila u Irskoj kao volonter u hostelu za beskućnike vrijeme volontiranja je bilo do 18 sati, nakon toga smo imali slobodno vrijeme. Kako je to bio moj prvi puta u Irskoj htjela sam iskoristiti svo slobodno vrijeme za istraživanje, no hostel se zatvarao u 22 sata i nakon toga se više nije moglo ući. Kao jedna od volontera imala sam ključ od hostela i soba na raspolaganju, ali ne i od glavne ograde. Jedne večeri sam zakasnila i jedina prepreka mi je bila šiljasta ograda visoka oko 2 metra. Sigurna sam da je nekome poslije bilo zanimljivo gledati moje penjaje i preskakanje preko ograde, na nadzornoj kameri koja stoji na ulazu glavnih vrata.

H. J.

LJETO 2019-te

Super, zabavan i chill odmor sa mojim prijateljicama, je taj kobni petak, dan prije povratka zamijenio bijes i pakao. Doslovno pakao ili NP Paklenica! Moje tri divne avanturističke prijateljice su došle na ideju da se popnemo na vrh Paklenice, nije da vani nije bio dovoljan pakao od vrućine, s tim da moram reći da ja nisam neki sportski tip i ovakva vrsta aktivnosti je meni doslovno najgroznija stvar u tom trenu… Ti grozni kozji putevi, svud oko tebe provalije koje su meni izazivale strah, vrućina, penjanje uzbrdo i manjak mjesta za odmor, joj znači grozno… Ja sam bila toliko ljuta na njih, toliko istraumatizirana da sam samo htjela ići doma u Sisak i to teleportirati se odmah! I k tome još se nakon sve te muke i ljutnje nisam htjela slikati s njima ni za instač, što se inače ne dešava nikad. Moja Paklenica će zauvijek biti Paklenica i ne planiran skoro opet takav izlet.

M. R.

Najbolje priče zaslužile su i nagrade i to redom:  kreator priče “Puta na more” osvojio je prijenosnu bateriju Puridea  S5 7000 mAh, pisac “Vienna Uber” USB 3.0. 64 GB i rokovnik, pisac “Volontiranje u Irskoj” Bluetooth slušalice I7S TWS te pisac “Ljeto 2019-te” termos šalicu i platneni ruksak. Natjecanje “Moja strašna priča s mobilnosti” provodilo se u sklopu Time to move kampanje, najvećeg događanja koji organizira Eurodesk. Eurodesk je mreža organizacija koje rade na informiranju i motiviranju mladih za uključivanje u mobilnosti. Udruga IKS kao Eurodeskov multiplikator sudjeluje u radu europske Eurodesk mreže koja informira mlade o mogućnostima za mobilnost, europskim programima i natječajima. Sadržaj ovog članka isključiva je odgovornost Udruge IKS.