Završena provedba projekta Common Origin of Dialogue

Djelatnici Udruge IKS uspješno su proveli šestomjesečni projekt naziva Common Origin of Dialogue u suradnji s francuskim partnerima Pistes-Solidaires.

Provedba projekta Common Origin of Dialogue započela je u još prosincu prošle godine dolaskom partnerske organizacije Pistes-Solidaires iz Francuske u Petrinju. Spomenuti posjet naših stručnih partnera označio je početak provedbe prve aktivnosti predviđene projektom, odnosno provedbu treninga namijenjenog jačanju kapaciteta Udruge IKS i razmjene dobre prakse. Trening su vodili predstavnici partnerske organizacije – Mathieu Decq i Magali Lansalot, a nadmašio je sva naša očekivanja! Uz nova znanja koja su stekli naši djelatnici, dobili smo pristup i novim alatima koji nam pružaju mogućnost da svoj rad s ciljanim skupinama obogatimo, prilagodimo stvarnim trenutnim potrebama djece, mladih, obrazovnih djelatnika i građana te postignemo bolje rezultate zajedno s našim partnerima i suradnicima, posebno na području Sisačko-moslavačke županije. 

BeFunky collage 4 1024x596 - Završena provedba projekta Common Origin of Dialogue

Udruga Pistes Solidaires osnovana je 2002. godine s ciljem podizanja svijesti o globalnim problemima i ukazivanja na potencijale za promjene. Njihov rad na obrazovnom polju temelji se na četiri UNESCO-ova stupa učenja: učiti znati, učiti raditi, učiti biti i učiti živjeti zajedno. Europska komisija priznaje Pistes-Solidaires kao europsku nevladinu organizaciju. Ovo priznanje znači da je spomenuta organizacija jedna od najvažnijih u Europi u području rada s mladima. Udruga IKS surađuje s Pistes Solidaires od 2012. godine kada smo započeli partnerstvo u sklopu projekata mobilnosti za mlade. Identificirajući potencijal daljnjeg razvoja partnerstva i mogućnost provedbe zajedničkog projekta kroz natječaj Veleposlanstva Republike Francuske, ostvarili smo priliku za aktivnost ciljane razmjene dobre prakse u području interkulturalnog i međuetničkog dijaloga. 

Znanja o novim alatima i metodama u poučavanju ciljanih skupina stečenim na ranije spomenutom treningu, imali smo priliku primijeniti u praksi u kontekstu rada sa srednjoškolcima u obrazovnim institucijama u Hrvatskoj Kostajnici i Petrinji. 

S obzirom da projektne aktivnosti imaju za cilj suzbiti zabrinjavajuće iskrivljenje vrijednosti koje su ključne za stvaranje i održavanje koncepta zajednice na lokalnoj razini te da u našem radu težimo suživotu u kojem postoje povjerenje, tolerancija, poštivanje različitosti, međusobno razumijevanje, uključivanje manjina i zajednička vizija, naše su djelatnice s učenicima obrađivale temu morala i moralnog djelovanja. Koristile su pritom priču o Abigail u kontekstu zlatnog pravila moralnog djelovanja koje glasi: “Ne čini drugome ono što ne želiš sebi” odnosno “Čini drugima ono što želiš sebi”.

Aktivnost je provedena u ukupno četiri grupe učenika iz Petrinje te u jednoj grupi učenika iz Hrvatske kostajnice. Rezultati provedenih radionica su iznad svih očekivanja! Priča o Abigail imala je za cilj pokazati da svatko od nas, s obzirom na društveni i kulturni kontekst, ima drugačiju percepciju morala i moralnog djelovanja. Međutim, neke univerzalne smjernice ponašanja i djelovanja u kontekstu morala ipak postoje. S obzirom da je radionica interaktivna i zahtijeva od učenika iznošenje vlastitog mišljenja vezanog uz postupke pojedinih likova u priči, a posljedično i raspravu o izrečenim zaključcima, jako smo sretni što su svi sudionici radionica iskazali veliki interes i maksimalno doprinijeli žustrim raspravama koje su se razvile u vremenskom okviru od jednog školskog sata.

Možemo stoga reći da su ciljevi projekta Common Origin of Dialogue i više nego ostvareni te da smo provedbom aktivnosti zaista utjecali na izgradnju boljeg dijaloga i vrijednosti među mladim pripadnicima naše lokalne zajednice. logoAmb Croatie 1024x711 - Završena provedba projekta Common Origin of DialogueProjekt sufinancira Francusko veleposlanstvo u Hrvatskoj. 

Ovaj članak odražava isključivo stajalište udruge IKS i Francusko veleposlanstvo u Hrvatskoj se ne može smatrati odgovornim prilikom uporabe informacija koje se u članku nalaze.