U petak 07.07.2023 u periodu od 16:30 – 19:00 h u prostorijama Udruge IKS – Društveno kulturnom centru Petrinja (DKC) održan je multiplicirajući događaj partnerskog projekta ”Social education on the move//Socijalno obrazovanje u pokretu”. Istoga dana Udruga je slavila 20 godina svog postojanja u zajednici i u sklopu cjelodnevnog programa široj i užoj zajednici predstaviti rezultate ovog hvalevrijednog projekta koji se nakon 3 godine lagano bliži svom formalnom završetku.
Projekt „SoMoveED“ imao za cilj razviti, implementirati i širiti inovacije u obliku MODELA MOBILNOG SOCIJALNOG OBRAZOVANJA (MmsED) u visokom obrazovanju. Njegov je atribut organiziranje nastavnog procesa u pokretu, izvan sveučilišnih zidova, uz sudjelovanje dionika izvan akademske zajednice (građana, predstavnika institucija i organizacija, aktivista, ljudi kojima prijeti marginalizacija). U ovaj projekt kroz strateško partnerstvo uključeni su institucije i organizacije iz 9 zemalja (Hrvatska, Češka, Francuska, Italija, Poljska, Portugal, Rumunjska, Turska, Ujedinjeno Kraljevstvo), 8 sveučilišta, 2 nevladine organizacije, 1 poduzeće.
Ovaj model kombinira tri važne značajke obrazovnog procesa: 1. POKRETNOST; 2. SUDJELOVANJE; 3. UKLJUČENOST. Navedene značajke odnose se na sadržaj i oblik osmišljenih nastavnih alata i nastave. Na temelju testiranja, pretpostavljamo da organizacija didaktičke nastave u pokretu, aktivnim sudjelovanjem učenika i drugih ljudi, promiče bolju pripremu za društveni život, uključujući ulogu aktivnog građanina.
Tijekom multiplicirajućeg događa s predstavnicima institucija, organizacija, studentima i drugim zainteresiranim građanima podijeljena je cjelokupna priča i pozadina projekta, informacije o partnerima, projektnim aktivnostima i najvažnije – njegovim rezultatima. Osim međusektorske suradnje s ciljem podizanja kvalitete formalnog i neformalnog visokoškolskog obrazovanja, kvalitetnih partnerskih relacija i istraživačkog procesa kroz projekt smo proizveli nekoliko intelektualnih proizvoda u formatu priručnika, knjiga, vide i MOOC-a za koje drugi dionici mogu koristit i adaptirati svojim kontekstima.
Sudionicima su stoga predstavljeni (O6) knjiga koja sadržava članke o teoriji i praksi mobilnog obrazovanja pod nazivom ”Znanje u pokretu”. Drugi rezultat (O2) je edukativni video koji omogućuje drugima vidjeti primjere mobilnog obrazovanja. Sljedeća dva ishoda su priručnik za studente ”Učenje u pokretu” (O3) i priručnik za nastavnike/profesore ”Predavanje u pokretu” (O4). U svakoj obrazovnoj ustanovi modificirat će se programi tj kurikulumi iz odabranih predmeta, to je rezultat – O5. Konačni rezultat projekta bit će internetski tečaj (MOOC – O6). Nadamo se da će materijali koji su razvijeni u sklopu projekta SoMoveED biti od pomoći i drugim sveučilištima, organizacijama, institucijama i pojedincima te ih inspirirati na uvođenje 3 glavne metodologije u njihove kontekste. 3 glave metodologije koje je projekt testirao su 1. Istraživačke šetnje kao alat za prenošenje i primanje znanja, 2. Studijske posjete i 3. Edukativne igre.
Svi materijali dostupni su na službenoj stranici projekta: http://www.somoveed.is.uz.zgora.pl/?fbclid=IwAR3YUuTIlxISWZ6N15A-oj5N18qs1qaTbYLrR_NAtJ5XR67RvsGQSwxmZ0U kao i na stranicama Udruge IKS pod kategorijom ”Resursi”.
Kroz multiplicirajući događaj projekta sudionicima smo pokušali pokazati neke od navedenih metoda korištenjem mikro mobilnosti unutar prostora stoga su dijelovi programa održani u sjedećem formatu u unutarnjem prostoru DKC-a, kretanjem kroz unutarnji prostor DKC-a, u vanjskom prostoru DKC-a, a za kraj su sudionici imali priliku sudjelovati u mini istraživačkoj šetnji kroz koju su mogli upoznati rad Udruge u proteklih 20 godina u zajednici.
Na događaju je aktivno sudjelovalo ukupno 22 sudionika iz 12 različitih organizacija/institucija te je događaj facilitiran na 2 jezika. Članice projektnog tima; Sabina i Nadja tako su prisutnima predstavile cjelokupni projekt i njegove rezultate, ali i facilitirale aktivne rasprave o obrazovanju općenito, što od njega očekujemo u budućnosti, kakve studente, profesore i obrazovna okruženja trebamo i očekujemo i dobrobitima uvođenja različitih aspekata mobilnosti u nastavu.
Od srca zahvaljujemo svim sudionicima na aktivnom sudjelovanju te se nadamo da i sami u svojim okruženjima lobirati za uvođenje neki aspekata koje je projekt ”Socijalno obrazovanje u pokretu” kreirao i testirao. Iskustvenim učenjem dobivamo najviše – zaključili smo tijekom događaja stoga se također nadamo da će neki od prisutnih biti inspirirani za kreiranje budućih projekata koji će se baviti temom pokretljivosti, sudjelovanja i mobilnosti u obrazovanju.
Nakon završetka samog eventa, sudionici su bili pozvani pridružiti se daljnjim diskusijama u nešto opuštenijem tonu kroz večernji program proslave rođendana Udruge IKS.
Projekt sufinancira Europska unija kroz program Erasmus+
Ovaj članak odražava isključivo stajalište udruge IKS i Europska komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u članku nalaze.