Are you a teacher, a student or a representative of a community services organisation? Are you a beneficiary, a client or customer of a service organisation? If you are any of the above, you can benefit greatly from the outputs of this project.
Jeste li učitelj/ica, student/ica ili predstavnik/ca organizacije civilnog društva? Jeste li korisnik/ca usluga organizacija civilnog društva, korisnik/ca udruge? Ako ste u nekoj od ovih skupina, rezultati ovog projekta mogu vam uvelike pomoći.
As we approach the last year in our SoMoveED – Social Education on the Move project, we look forward to 2023 and achieving all of our set objectives so that we may share them with you. We have developed a strong and successful partnership and achieved a great deal. With many of our outputs completed, we are now also planning Multiplier Events in all partner countries to ensure that our good work is shared with as many people, institutions and organisations as possible but also ‘multiplied’ in the future through the implementation and use of our tools.
Kako se približavamo zadnjoj godini provedbe u našem projektu SoMoveED – Social Education on the Move – Socijalno obrazovanje u pokretu, veselimo se 2023. godini i postizanju svih zadanih ciljeva kako bismo ih mogli podijeliti s vama. Razvili smo snažno i uspješno partnerstvo i postigli mnogo. Uz puno već postignutih rezultata, također smo u procesu planiranja multiplikatorskih događaja u svim partnerskim zemljama kako bismo osigurali da se naš dobar rad podijeli sa što je moguće više ljudi, institucija i organizacija, ali i da se ‘umnoži’ ili ‘multiplicira’ u budućnosti kroz provedbu i korištenje naših alata.
For this reason, the project partners met in Prague last week. Our hosts and partners – the Charles University project team, provided for a comfortable and inspirational experience. Of course, as the project is all about “movement”, we experienced two sessions of Exploratory walks within Prague which were very educational, emotional and also delightful. Learning about Prague’s very interesting and eventful history and legends of civic activism was inspiring, as were the current actors impacting on progress in this great city.
Iz tog razloga, projektni partneri sastali su se prošli tjedan u Pragu. Za ugodno i inspirativno iskustvo pobrinuli su se naši domaćini i partneri – projektni tim Karlovog sveučilišta. Naravno, budući da je projekt usmjeren na “kretanje”, doživjeli smo i dvije istraživačke šetnje Pragom koje su bile vrlo edukativne, emotivne i također oduševljavajuće. Učenje o vrlo zanimljivoj i događajima bogatoj povijesti Praga i legendama o građanskom aktivizmu bilo je inspirativno, kao i trenutni akteri koji utječu na napredak u ovom velikom gradu.
What did we set out to do with this project?
We set out to create effective tools to raise awareness, inform, educate and assist in the teaching and learning process so that our communities can benefit from better prepared and more competent individuals entering the workforce.
Što smo naumili s ovim projektom?
Namjerili smo stvoriti učinkovite alate za podizanje svijesti, informiranje, obrazovanje i pomoć u procesu podučavanja i učenja kako bi naše zajednice mogle imati koristi od bolje pripremljenih i kompetentnijih pojedinaca koji će ubrzo postati radna snaga.
We want the students to have a more holistic and real experience, certainly more interesting and engaging, out of the walls of the lecture rooms and classrooms, through exploratory walks, study visits or games, or any other means of learning through movement.
Želimo da studentice i studenti dožive sveobuhvatnije i realnije iskustvo, svakako zanimljivije i privlačnije, izvan zidova predavaonica i učionica, kroz istraživačke šetnje, studijske posjete ili igre, ili bilo koji drugi način učenja kroz kretanje.
We want the teachers to express their passion for the subject and teaching through exploring, being creative and even adventurous, using their know-how and experience by integrating theory in community contexts.
Želimo da učiteljice i učitelji izraze svoju strast prema predmetu i poučavanju kroz istraživanje, kreativnost, pa čak i avanturistički duh, korištenjem svog znanja i iskustva integracijom teorije u kontekst zajednice.
We want community organisations to bring the excitement and the challenges to light, immersing students and teachers in their everyday realities, serving members of the community, creating positive changes and inspiring active citizenship.
Želimo da organizacije civilnoga društva doprinose svojim entuzijazmom, osvijeste o uzbuđenjima ali i izazovima, uranjajući učenike i nastavnike u njihovu svakodnevnu stvarnost, služeći članovima zajednice, stvarajući pozitivne promjene i inspirirajući aktivno građanstvo.
We want the beneficiaries of these services to experience a respectful, empathetic, competent and determined service so that the quality of their lives may be improved upon and so that they are also inspired to actively take steps to create positive change.
Želimo da korisnici ovih usluga dožive poštovanje, empatiju, kompetentnost i odlučnost od strane onih koji im pružaju usluge, kako bi se poboljšala kvaliteta njihovih života i kako bi i sami bili nadahnuti da aktivno poduzmu korake za stvaranje pozitivnih promjena.
It is a lot to “want” and ask for, however, we’re determined to make a change, step by step. Einstein’s famous quote is one you’ve probably heard many times: “The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results”. One by one, we can take small steps and impact on future changes. We hope that our colleagues in the educational and community service’s areas will support and embrace new methodology, if they haven’t already. We also invite key stakeholders, decision makers, public service representatives to take notice and influence the process towards much needed change for the better.
Puno toga “želimo” i tražimo, međutim, odlučni smo napraviti promjenu, korak po korak. Poznat Einsteinov citat je onaj koji ste vjerojatno čuli mnogo puta: “Definicija ludila je raditi istu stvar iznova i iznova i očekivati različite rezultate”. Jedan po jedan, možemo poduzeti male korake i utjecati na buduće promjene. Nadamo se da će naše kolege u područjima obrazovanja i društveno korisnih usluga podržati i prihvatiti novu metodologiju, ako već nisu. Također pozivamo ključne dionike, donositelje odluka, predstavnike javnih službi da obrate pažnju i utječu na proces prema prijeko potrebnim promjenama na bolje.
Our young generations are the future. That is a fact. Let’s help them by enabling and empowering them to be stronger, better and more effective than the past generations have been.
Naše mlade generacije su budućnost. To je činjenica. Pomozimo im tako što ćemo im omogućiti i osnažiti ih da budu jači, bolji i učinkovitiji nego što su to bile prethodne generacije.
Stay tuned and follow our work, look out for an invitation next year or contact us directly to get involved, any time. Project coordinator for Croatia, Udruga IKS, email: iks@udrugaiks.hr
Ostanite s nama i pratite naš rad, očekujte pozivnicu sljedeće godine ili nas kontaktirajte izravno da se uključite, bilo kada. Koordinator projekta za Hrvatsku, Udruga IKS, email: iks@udrugaiks.hr
The project leader is UNIWERSYTET ZIELONOGORSKI from Poland, and the project is co-financed by the Erasmus + program, Key Activity 2, Cooperation for Innovation and Exchange of Good Practice, specific area KA203 – Strategic Partnerships in Higher Education.
Voditelj projekta je sveučilište UNIWERSYTET ZIELONOGORSKI iz Poljske, a projekt sufinancira program Erasmus+, Ključna aktivnost 2, Suradnja za inovacije i razmjene dobre prakse, specifično područje KA203 – Strateška partnerstva u visokom obrazovanju.
Who is part of the project? Institutions and organisations from 9 countries (Croatia, Czech Republic, France, Italy, Poland, Portugal, Romania, Turkey, United Kingdom), 8 Universities, 2 NGO’s, 1 enterprise.
Tko je uključen u projekt? Institucije i organizacije iz 9 zemalja (Hrvatska, Češka, Francuska, Italija, Poljska, Portugal, Rumunjska, Turska, Ujedinjeno Kraljevstvo), 8 sveučilišta, 2 nevladine organizacije, 1 poduzeće. Partneri u projektu:
UNIVERSIDADE DA MADEIRA PORTUGAL
UNIVERSITY OF CENTRAL LANCASHIRE UNITED KINGDOM
GAZIANTEP UNIVERSITESI TURKEY
UDRUGA ZA PROMICANJE INFORMATIKE, KULTURE I SUŽIVOTA CROATIA
UNIVERSITE DE BORDEAUX FRANCE
TEKIRDAG NAMIK KEMAL UNIVERSITESI TURKEY
ASOCIATIA DE INITIATIVA LOCALA ROMAN 2002 ROMANIA
BOTH SOCIAL B.V. NETHERLANDS
UNIVERZITA KARLOVA CZECH REPUBLIC
UNIVERSITA DEGLI STUDI DI MODENA E REGGIO EMILIA ITALY
The project is cofinanced by the European Union through the Erasmus+ programme
Projekt sufinancira Europska unija kroz program Erasmus+
The contents of this article reflect the views only of the authors, and the European Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Sadržaj ovog članka odražava samo stavove autora i Europska komisija ne može biti odgovorna za uporabu sadržanih informacija.