“Trenutnim sustavom djeci ne prenosimo vještine koje će im trebati kad odrastu niti ih pripremamo za izazove veoma kompleksnog svijeta” – Leonor Diaz Alcantara
25.09.2023. Udruga IKS imala je priliku sudjelovati na panel raspravi čija je središnja tema bila “Obrazovanje izvan učionice: Prema uključivom, pravednom i kvalitetnom obrazovanju u Europskoj uniji”, a raspravu su, svatko iz svoje perspektive, svojom stručnošću i iskustvom u području obrazovanja obogatili priznati stručnjaci. U suorganizaciji Montessori Global Educationa i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj u Kući Europe održan je panel koji je okupio predstavnike brojnih istaknutih organizacija, uglednih institucija, udruga i medija duboko uključenih u unapređenje obrazovnog sustava u Hrvatskoj. Tom prilikom panelisti su bili predstavnici različitih sektora i pozadina rada u području obrazovanja poput;
PredragFredMatić, zastupnik u Europskom parlamentu, član Odbora Europskog parlamenta za kulturu i obrazovanje, Odbora za prava žena i ravnopravnost spolova te potpredsjednik Odbora za ribarstvo;
LeonorDiazAlcantara, glavna izvršna direktorica organizacije Montessori Global Education – nagrađivana društvena poduzetnica posvećena pozitivnom društvenom utjecaju kroz globalni razvoj i unapređenje obrazovanja;
DameAlison Peacock, glavna izvršna direktorica Chartered College of Teaching, zagovaračica stručne nastave i vođenja čije su veliko iskustvo i brojna istraživanja značajno doprinijela unapređenju škola kad je riječ o uključivom pristupu obrazovanju.
NadjaMatešić, Udruga IKS, Petrinja – predstavnica organizacije koja dugi niz godina raznim aktivnostima unaprjeđuje lokalnu zajednicu u gradu Petrinji i okolnim mjestima;
Panel-raspravu je moderirao MarkoMatijević, osnivač i glavni urednik portala srednja.hr.
Održani panel je pružio platformu za raznolika stajališta, s ciljem da se zajednički razmotre ključna pitanja budućnosti obrazovanja i kako potaknuti uključivu i pravednu obrazovnu scenu u budućnosti za sve učenike u Hrvatskoj.
“Današnji panel je izuzetno važan i tema inkluzivnog i kvalitetnog obrazovanja jedan je od prioriteta za Europsku uniju i države članice. Smatram da se obrazovna agenda mora kontinuirano unaprjeđivati i da je ključno uspostaviti standarde na razini EU-a. Naime, danas je realnost da nemaju svi mladi jednake obrazovne mogućnosti. Moji kolege i kolegice u Parlamentu su često šokirani kada im pričam, primjerice, da za neke naše učenike u Hrvatskoj fokus samo na digitalne aspekte obrazovne reforme nije dovoljan s obzirom na činjenicu kako svjedočimo situacijama da neka djeca i obitelji nemaju struju i signal. Jednake mogućnosti u ranoj dobi uvelike utječu na kasniji osobni i profesionalni razvoj. Želim i smatram da svako dijete u Hrvatskoj mora imati jednake prilike i alate u obrazovnom procesu kao Finci, Šveđani ili netko drugi“, istaknuo je Fred Matić osvrnuvši se pritom na stvarno stanje i situacije u kojima se pojedina djeca danas nalaze.
“S ciljem da Montessori pristup vratimo u okruženje u kakvom je i nastao, morali smo postati znatiželjniji i istražiti netradicionalna okruženja. Kako bismo što većem broju djece pružili mogućnost najboljeg mogućeg obrazovanja ulažemo maksimalne napore da u zajednicama diljem svijeta pa tako i u Hrvatskoj naše principe dovedemo izvan samih učionica. Ovo događanje u suradnji s Uredom Europskog parlamenta u Hrvatskoj predstavlja nastavak našeg povezivanja sa značajnim institucijama i organizacijama. U okviru naše besplatne online globalne obrazovne mreže nalazi se komunikacijska platforma ‘The View’ putem koje koordiniramo brojne aktivnosti kako bismo ilustrirali našu primjenu Montessori obrazovanja u praksi. Nastavit ćemo i dalje istraživati kako Montessori pristup može biti maksimalno relevantan u odnosu na potrebe obrazovanja 21. stoljeća, istovremeno identificirajući prilike za daljnji napredak u suočavanju s izazovima suvremenog doba“, poentirala je među ostalim Leonor Diaz Alcantara, glavna izvršna direktorica organizacije Montessori Global Education.
Od srca zahvaljujemo Montessori Global Education-u na pozivu i prilici za međusobno dijeljenje iskustava i umrežavanje s ciljem jačanja budućnosti obrazovanja.
Sadržaj članka isključiva je odgovornost Udruge IKS.