Primjena metoda aktivnog učenja i projekata u razrednoj nastavi

Učenici trebaju biti aktivni sudionici nastave, učiti kako učiti, a učitelji koordinatori aktivne nastave, osuvremenjivati nastavne metode i davati punu podršku učenicima. Učitelj mora od učenika tražiti da nauče misliti, rješavati probleme, pripremati sadržaj, praktično raditi, povezivati prethodno usvojena znanja i životno iskustvo.

Svake nastavne godine isplaniram barem jedan veći projekt koji radimo tijekom cijele godine (tzv. proces-projekt) koji je usmjeren na tijek i postupak projekta te obvezatno na kraju nastanak rezultata, produkta. Uz taj veći nastojimo odraditi još poneki manji razredni projekt (tzv. projekt-metoda) koji se temelje na konkretnom radu djece kroz različite oblike rada, metode i radionice, a naglasak je na otkrivanju novih činjenica uz stjecanje znanja i različitih vještina.

Plan i program rada predstavljaju samo podlogu za aktivnosti, koja je podložna promjenama i okolnostima određene situacije pa za projekte odabirem sadržaje koji imaju prvenstveno pedagošku vrijednost, a opet da učenicima budu zanimljivi i odgovaraju njihovim potrebama, doživljajima, iskustvima i dobi te da se postigne svrha i smisao istraživanja. Projekte planiram obvezatno i za prvašiće koje polako uvodim u što samostalniji rad.

Nastojim da djeca u projektima timski uče (skupine odredim po mogućnosti po blizini stanovanja) i da istražuju u prirodi na svježem zraku, u svojim dvorištima, vrtovima i okolišu, po principu Davida Steindla – stani, promatraj (vidi, čuj, osjeti) i učini. Rad, za školu naravno, uvijek završi druženjem i igrom čemu se veoma vesele, pa si zato rado i sami zadaju nove zadatke.

PROJEKT: Zahvalnost, 2. a razred

U suradnji s mladim studentom Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja koji je radio završni rad o temi Rituali, igre i aktivnosti za izražavanje zahvalnosti u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja” Tadijom Dovođem, osmislila sam projekt Zahvalnost.

Projekt sam zamislila raditi s učenicima tijekom cijele nastavne godine kroz izvanučioničku nastavu. Promatrali smo biljke tijekom godišnjih doba, fotografirali ih, promatrali promjene u prirodi, utjecaj promjena na biljke, životinje i ljude te uživali u ljepoti svake biljčice. Uređivali smo razredni pano s crtežima, slikama i fotografijama, radili smo jesenski, zimski, proljetni i ljetni kutak sa skupljenim plodovima prirode ili radovima izrađenim raznim tehnikama i od prirodnih materijala reciklirajući ih na satima Likovne kulture. Koliko nam je vrijeme dopuštalo, Tjelesni, ali i Matematiku, Glazbeni, Likovni, Hrvatski jezik i Sat razrednika odrađivali smo u prirodi udišući naš čisti seoski zrak. Zahvaljivali smo na svim darovima i ljepoti koju nam priroda pruža u svakom godišnjem dobu i već tada sam znala da ću s učenicima u 3. razredu proširiti projekt Zahvalnosti.

Izvor fotografije:https://www.skolskiportal.hr/clanak/10339-primjena-metoda-aktivnog-ucenja-i-projekata-u-razrednoj-nastavi/

 

Piše: Irena JOVANOVIĆ

…………..

Irena Jovanović diplomirana je učiteljica Razredne nastave s pojačanim programom iz nastavnog predmeta Glazbena kultura. Živi i radi u Sunji.