Newsletter br 2 u okviru projekta „Nova industrijska kultura u Središnjoj Europi“

Udruga IKS članica je fokus grupe Sisačko-moslavačke županije koja sudjeluje na međunarodnom projektu “Nova industrijska kultura u Središnjoj Europi” / “A New Industrial Culture in Central Europe” – InduCult 2.0

FOKUS GRUPA INDUSTRIJSKE KULTURE SISAČKO-MOSLAVAČKE ŽUPANIJE ODRŽALA JE SASTANAK U PETAK, 31. OŽUJKA 2017. GODINE

U cilju očuvanja i promicanja industrijske kulture Sisačko-moslavačke županije, fokus grupa održala je sastanak u petak, 31. ožujka 2017. godine u prostorijama Sisačko- moslavačke županije u Sisku.

Sastanak je organiziran u suradnji s predstavnicima Sveučilišta u Grazu (Austrija) i Sveučilišta u Ljubljani (Slovenija). U radu su aktivno sudjelovali predstavnici regionalnih i lokalnih dionika: poduzetnika, fakulteta, strukovne Škole, gospodarske komore, konzervatorskog odjela, muzeja i regionalne uprave.

Tom prigodom g. Vlatko Čakširan (Gradski muzej Sisak) održao je prezentaciju na temu „Mapiranje industrijske baštine na području grada Siska – potencijali lokalnog razvoja”, dok je gda Krunoslava Kosina Milutinović govorila o prenamjeni industrijske nekretnine u poduzetničku potpornu instituciju. Predstavila je tvrtku Applied Ceramics d.o.o. koja je nastala kao izravno američko ulaganje 2006. godine, te koja je jedina tvrtka poluvodičke industrije u RH. primjer je to transfera kapitala, transfera tehnologije transfera znanja.

Kao društveno odgovorna tvrtka, osnovala je prije 2,5 godine poduzetnički inkubator PISAK – jedini privatni poduzetnički inkubator u RH, ali i jedini poduzetnički inkubator u Sisku i Sisačko-moslavačkoj županiji. PISAK je smješten u prostorijama industrijske baštine odnosno nekadašnjeg Instituta za istraživanje razvoj Željezare koji je 80.-tih godina 20. st. bio najsuvremeniji i tehnološki iznimno napredan, te koji je nakon više od 25 godina zapuštenosti poprima drugi izgled.

Kao uvod u raspravu, g. Jórn Harfst i g. Tomaž Pipan pripremili su i održali prezentaciju o primjerima dobre prakse na razini EU o korištenju industrijskog nasljeda u svrhu lokalnog razvoja, te su prikazani sljedeći primjeri:

Industriada (Poljska)

  • jednodnevni kulturni događaj kojim se Obilježava industrija. To je kulturno događanje kojim se popularizira industrija u lokalnom okruženju. Sačinjena je od nekoliko koncepata, kao na primjer:

Šleska ruta industrijskih spomenika
Izbor spomenika je dio dugotrajnog procesa koji je započeo 2004. godine pregledom industrijskog nasljeda Šleske. Godine 2005. Šleska pokrajinska uprava potvrduje 29 lokaliteta industrijskih spomenika kao dio kulturne baštine. Ruta trenutno povezuje 36 lokacija Šleske.

Zoboti
Prije održavanja Industriade, sa „Zobotima” započinje promotivna kampanja diljem gradova i sela Šleske. Parochwał (lik povezan sa željeznicom), Buchmistrz (predstavlja industriju energetike), Gasimir (sadrži Felix (oglašava vatrogasne elemente), Industriju piva) i Wiercisław (lik povezan s rudarstvom).

  • Chemnitz: Dani industrijske kulture -Trodnevni festival koji se održava u njemačkom gradu Chemnitz. Festival Će se 2017. godine u istom gradu održati po 8. put. Program je mješavina kulturnih događanja i ponude edukacija te informacijama o industrijskim tvrtkama regije. pripremljen od tri komponente:
  • „Frohschicht” (‘rana smjena’) koja uključuje mlade osobe kao ciljanu skupinu, pozivajući ih u prostore gradskih istraživačkih obrazovnih ustanova, kao prostore odabranih tvrtki;
  • „Spatschicht” (‘kasna smjena’), koja pruža uvid u unutrašnjost raznih tvrtki s područja Chemnitz-a, a koje nude informativna događanja ili vodeno razgledavanje njihovog prostora;
  • veliki kulturni festival na lokaciji prenamijenjene industrijske baštine
  • Tvornica duhana Linz
    Počeci transformacije prostora nekadašnje tvornice u Linzu započinje 2009. Godine kada Grad Linz kupuje područje tvornice duhana. Grad stvara krovnu instituciju koja kontrolira provedbu dugoročne strategije razvoja područja. Tvornica duhana Linz pruža prostor za različite suvremene programe od kulturnih, edukativnih do proizvodnih.

Nakon rasprave, sudionici fokus grupe su se složili kako je potrebno kreirati aktivnosti promocije industrijske baštine, te h povezati s turističkim kulturnim aktivnostima. Kao jedan od rezultata njihovog rada bit Će izraden dokument uvod u regionalnu transnacionalnu strategiju industrijske kulture.

 

ODRŽAN SASTANAK PROJEKTNIH PARTNERA U PADOVI OD 5. – 7. TRAVNJA 2017. GODINE

Predstavnici Sisačko-moslavačke županije su u razdoblju od 5. do 7. travnja 2017. godine aktivno sudjelovali na drugom sastanku partnera projekta u padovi (Italija), koji je održan u sklopu projekta „Nova industrijska kultura u Središnjoj Europi – InduCult2.O”. Komora za gospodarstvo, industriju, obrt i poljoprivredu Padove organizirala je trodnevni radni sastanak tijekom kojeg je deset projektnih partnera razmijenilo iskustva i primjere dobre prakse s ciljem razrade koncepata suradnje aktivnosti u tri tematske skupine:

  • “ldentitet i turizam”,
  • “Radna snaga i poduzetništvo”,
  • “lnovacije i pioniri – začetnici razvoja”.

Dnevni red sastanka odnosio se na razmjenu iskustava o održanim fokus grupama radnih paketa projekta, nacrtu dokumenta o industrijskoj kulturi te input dokumentima o radnim paketima projekta koji se odnose na regionalni identitet industrijske kulture, implementaciju industrijske kulture za osiguravanje radne snage i jačanje regionalnih veza tvrtki te poticanje kreativnosti inovativnosti u okruženju industrije i njezinih ostataka.

Tijekom sastanka, Održana su i dva studijska putovanja: posjet “Školi stakla”, na otoku Murano, te posjet “politehničkoj Školi za obrazovanje, istraživanje, tehnologiju inovacije”, Padova.

 

PROMOCIJA PROJEKTA INDUCULT2.O U OKVIRU EUROPSKOG TJEDNA 2017

Sisačko-moslavačka županija je u razdoblju od 8. – 12. svibnja 2017. godine obilježila Dan Europe i Europski tjedan 2017. godine. Otvaranjem izložbenog prostora „Sisačko- moslavačka županija u srcu Europe”, dana 8. svibnja 2017. godine, lokacija pješačka zona S. i A. Radića, Sisak, promoviran je projekt Inducu t2.O gdje su posjetiteljima bili podijeljeni letci o vidljivosti projekta.

Izložbeni prostor sastojao se od štandova na kojima su bili promovirani projekti Sisačko- moslavačke županije financirani sredstvima ELI fondova, takoder je predstavljena Razvojna agencija Sisačko-moslavačke županije SIMORA d.o.o. sa publikacijom EDIC-a Sisak- Informacijskog centra EU u RH, Turistička zajednica Sisačko-moslavačke županije, te zajednica proizvodača Sisačko-moslavačke županije sa projektom „Kupujmo lokalno”.