Ljetni kamp u Švicarskoj – dojmovi sudionika i roditelja

Projekt “Cross work – partnerstvo obrazovanja za globalno građanstvo” koji provodimo u partnerstvu s Pestalozzi zakladom za djecu, Švicarska, priuštio nam je priliku za osobni razvoj, novo usvojena znanja i puno lijepih uspomena tijekom aktivnosti Ljetni kamp Trogen 2019.

Nakon provedbe aktivnosti ljetnog kampa u Pestalozzi selu u Trogenu, te nekog vremena ponovno provedenog u svojim zajednicama, tražili smo povratnu informaciju od sudionika i njihovih roditelja. U nastavku možete pročitati što su napisali…

Dana 7.7.2019. krenuli smo na zabavnu i zanimljivu avanturu u Švicarsku u dječji kamp. Putovali smo otprilike 15 sati i nije nam baš bilo lako, ali čim smo došli nije nam bilo žao što smo se toliko vozili. Bila sam u kući s profesoricom iz engleskog iz naše škole i još par mojih vršnjaka iz moje države, a uz njih su bili naši vršnjaci iz Poljske i Ukrajine i još dvije starije i odrasle osobe iz tih država. Imali smo malih nesuglasica što je i normalno jer smo ipak bili dva tjedna u istoj kući sa ljudima koje smo tek upoznale i istim obavezama kao što su pripremanje doručka, odlaženja u kuhinju po ručak i večeru, pranje suđa i ostalih poslova za održavanje čistoće i urednosti u kući, a kako bi nam bilo lakše podijelili smo poslove.

Naravno, nismo samo ludovali po kampu. Uz to smo imali svaki dan, ujutro poslije doručka i popodne poslije ručka različite radionice. Ja sam bila na radionici Freedom & Security. Jedan dan smo išli u šetnju po brdima i uživali smo u ljepoti prirode. Svako popodne smo imali mogućnost odabira nekog sporta koji bi igrali kao rekreaciju pred kraj dana, a to su najčešće bili odbojka i badminton te ponekad i nogomet. Zadnji tjedan smo imali svaki dan ručak izvan kuća svi zajedno, cijeli kamp i to tako što su podijelili poslove po kućama, točnije da svaka kuća jedan dan priprema ručak, a zatim i pospremi poslije ručka. Predzadnji dan smo pisali pisma za osobu koju smo htjeli posebno pozdraviti i ostaviti neku uspomenu njima na nas, a ta pisma su nam pri povratku kući, čim smo prešli granicu profesori podijelili. Naravno da je bilo suza na povratku kućama jer nam je svima stvarno bilo lijepo i zabavno.

Uglavnom mi je bilo najiskrenije predivno, lijepo, novo iskustvo, upoznala sam nove prijatelje iz drugih država, a i iz svoje države koje prije nisam poznavala i rado bih sve to opet proživjela i ponovila.

Petra Markan

Krenuli smo 07.07. u 01:15h . Došli smo oko 17h i upoznavali smo s našim ukućanima.
Bili smo podijeljeni po radionicama u kojima smo igrali razne igre i pričali. U subotu smo otišli u Zurich gdje smo igrali digitalnu igru. U nedjelju smo posjetili Tehnoramu i slapove Rajne. Od ponedjeljka smo se vratili našim radionicama. Zadnju večer kampa imali smo večeru na trgu. Nakon večere okupili smo se u dvorani gdje su nam rekli da se uputimo na teren za košarku. Tamo su nam podijelili boje koje smo bacali u zrak. Ujutro nakon doručka svi smo se okupili i oprostili. U 9h smo krenuli za Hrvatsku. To je bilo jedno predivno iskustvo za mene. Upoznala sam puno ljudi, njihove kulture i stekla nova prijateljstva.

Sabina Handanović

Nezaboravno iskustvo koje bi svaki učenik trebao doživjeti. Zabavno iskustvo u kojemu smo se učenici iz različitih dijelova svijeta sporazumijevali i radili kao jedno na raznim igricama i programima. Dosta toga sam naučio u Švicarskoj pomagati, naučio sam bolje engleski, sudjelovati, pobjeđivati i gubiti. Iskustvo koje bi preporučio svima i zahvaljujem se školi i profesorici za takvo iskustvo.

Leonardo Gavran

We were in Swiss 14 days. Trip had it ups and downs. Trip from Croatia to Swiss was long, about 18 hours. When we arrived they divided us in the houses. From then it was pretty good, we all had jobs to do like removing dust or cleaning. Food wasn’t the best it was very sweet. All of us had activities to attend. Every group was doing something else. I made a lot of friends. On the end of this trip we had a party, it was good party. After that we all get to our buses and went home.

Mislav Mikić

Dobiti priliku biti dio Ljetnog kampa dječjeg sela Pestalozzi, nešto je neprocjenjivo. Veliko životno iskustvo, lekcija, šansa za upoznati samoga sebe i druge, steći prijateljstva, ljubavi, prilika za pobijediti strahove i postaviti ciljeve za budućnost, samo su neke od definicija. Moj boravak u kampu trajao je, rekla bih, samo dva tjedna.

Nezaboravno iskustvo, neraskidiva prijateljstva i druženja, najljepše uspomene i najveća želja da se sve jednom ponovi. Spajale su nas različitosti – dijelovi svijeta iz kojih dolazimo, vjera, jezici, rase, načini života. Naučile su nas kako ne biti stranac, već prijatelj. Poštovati druge kao i sebe. Prelaziti prepreke bez odustajanja. Vjerovati u sve što izgleda nemoguće. Voljeti nešto (nekoga) i bez razloga i opravdanja. Živjeti danas, ne misleći o sutra.

Zahvalna sam svima koji su moj boravak u kampu učinili velikom životnom školom.

Moto of PCFSC2019: ”Don’t forget to smile!”

Marijeta Jurić

Percepcija roditelja o utjecaju interkulturalne razmjene na život njihove djece

Tijekom pripreme za boravak našeg sina u Švicarskoj bili smo puni sumnje i iščekivanja. Njegov odlazak u inozemstvo također je značio puno brige. Bilo je mnogo Što ako …? pitanja. Nakon povratka iz Švicarske primijetili smo da je vrlo sretan zbog cijelog iskustva. Sada ima više samopoštovanja i osjeća da i on može učiniti nešto korisno i vrijedno za zajednicu.

Boravak u Ljetnom kampu imao je vrlo pozitivan utjecaj na moju kćer. Otišla je u Švicarsku i bilo je mnogo pitanja: Gdje je ?, Kako to izgleda ?, Hoće li biti u redu ?, … Sve se pokazalo sasvim u redu. Bilo je to pozitivno iskustvo puno novih prijatelja i divnih uspomena. Oduševljena je poslom obavljenim tijekom radionica; stalno govori o aktivnostima i uspoređuje stvari koje je naučila s našim svakodnevnim životom. U kontaktu je s prijateljima koje je tamo stekla. Kao roditelj vrlo sam zadovoljan što je imala priliku otići u Švicarsku i provesti vrijeme u ljetnom kampu. Čini se zrelijom i odgovornijom i ima više samopouzdanja. Kao roditelj vrlo sam zahvalan svima koji su omogućili da to moje dijete doživi. Hvala svima puno!

Ljetni kamp bio je vrlo pozitivno iskustvo. Moja je kćer upoznala nove ljude s kojima je još uvijek u kontaktu. Ugledala je novu zemlju i upoznala se s nekim njenim običajima.

Dva tjedna provedena u dječjem selu Pestalozzi bila su za našeg sina ugodno druženje s vršnjacima. Bila je to prilika da provede vrijeme i nađe svoj put daleko od obitelji i svog svakodnevnog okruženja i najvažnije da komunicira na engleskom jeziku. Također, provod u Švicarskoj natjerao ga je da shvati važnost vlastitog doma.

Projekt sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Stajališta izražena u ovom članku isključiva su odgovornost Udruge IKS i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.